4.2.2014

Movie Monday #112 - Philip Seymour Hoffman

Movie Mondayssa muisteltiin sunnuntaina edesmennyttä Philip Seymour Hoffmania. Itsellekin tuo herran addiktio tuli aikamoisena yllätyksenä. 

Tyyppi kyllä eläessään valitsi itselleen niin mieleenpainuvia rooleja, että oli vaikeaa valita vain yksi. Pohdinnan jälkeen oli enää kaksi vaihtoehtoa: The Boat That Rocked ja Almost Famous. Tosin niin, näiden kahden elokuvan ollessa kyseessä, kilpailu on aika epäreilu, sillä Almost Famous vie mun maailmassani kyllä voiton aina. Siinä elokuvassa kaikki on kohdallaan ja kaiken lisäksi mä olen tuon elokuvan ensimmäistä kertaa katsonut Lontoossa mun silloisen kämppiksen ja hyvin tärkeän ystävän kanssa joka lähestulkoon pakotti mut katsomaan leffan kun en ollut mitenkään leffatuulella. Olen onnellinen, että tulin pakotetuksi. 

Toi leffa on kyllä seurannut mukana mun elämässä melkoisen tiiviisti. Voi olla, että monien mielestä toi on tylsä leffa ja tollanen helppo valinta, itse olen kuitenkin katsonut sen niin mielenkiintoisessa elämäntilanteessa, että olisi outoa jos se ei olisi vaikuttanut muhun jotenkin. Ja hei, Lester Bangs on mahtava hahmo! Ilman sitä tuo elokuva olisi ollut ihan tynkä. Ihana tyyppi ja se tukee Williamia koko leffan ajan niin voimakkaasti ja jonkinlaisella jännällä rakkaudella jopa. Plääh, en analysoi enempää, Almost Famous on hyvä ja kuuluu muutenkin suosikkielokuviin.

Lepää rauhassa Philip.

Kuva.
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Sano vaa :D